صفحه 20 از 56 نخستنخست ... 10181920212230 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 191 به 200 از 552

موضوع: مطالعه.نظرات و خلاصه برداری کتاب

  1. #191

    Soroosham آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    2,325
    تشکر
    11,586
    26,679 بار در 2,362 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 1276 پست
    برچسب زده شده
    در 7 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط sara.sat نمایش پست ها
    با سلام و تقدیم احترام خدمت دوستان



    ازهمین ابتدا میخام که عذرخاهی کنم اگر زیاد پست میزارم ، حقیقت عطشی سیراب نشدنی دارم به مطالعه کتاب و نمیتونم عمق این حس رو اونطور که هست شرح بدم....



    اما توی این فرصت چند روز تا کتاب بعدی دوست دارم کتابهایی که تاثیرات عمیق روی خودم داشتن رو بصورت خلاصه خدمتتون عرض کنم



    که یکی از اونها کتاب محدودیت صفر اثر آقای جو ویتالی هست
    کتاب مکملی در این زمینه هم هست به نام کتاب حضور در وضعیت صفر و همچنین کتابی سومی به نام کتاب عبارت پنجم

    دو کتاب اول رو توی تاپیک کتابخوانی هم معرفی کردم در همون زمان که مطالعه اش کرده بودم
    که الان و در این پست تنها به خلاصه کتاب محدودیت صفر اکتفا میکنم و مابقی رو در صورت اشتیاق به عهده خودتون میزارم.مسلما که از مطالعه شون لذت خاهید برد

    کتاب محدودیت صفر جو ویتالی حقیقتی رو میگه که همه اصول مهم معنوی و علمی و روانشناسی ارائه میدن. ایشون این اصول را در ساده ترین شکل ممکن بیان کرده که چکیده تمام این اصول اینه که تنها پاسخ به چالش های زندگی عشق ورزی و سپاسگذاری است. این کتاب یادآور حقیقت و توانایی است که در وجود همه ما نهفته است (حیمز آرتور ری؛ فیلسوف و نوسینده کتاب پرفروش معنویت علمی و علم موفقیت)


    --------------------------------------------


    عنوان : کتاب محدودیت صفر اثر جو ویتالی

    خلاصه:
    کتاب از جایی شروع میشه که جو و دوستش از کار درمانگری در هاوایی مطلع میشن که تونسته در مرکز روانی یک بیمارستان کلیه بیماران رو (اگر نگم کلیه اونها رو باید بگم به جز دو یا سه نفر رو) شفا بده و به زندگی عادی و معمولی خودشون برگردونه.
    این موضوع برای جو و دوستش سوال میشه که این درمانگر چه کرده؟ چطور تونسته اینکارو کنه؟ و در موردش تحقیق میکنن و به این مسئله میرسن که ایشون دکتر هو لن هستن که با شکرگزاری و عشق ورزی و بیان 4 عبارت ساده تونسته بوده اینکار رو انجام بده
    در ادامه جو با ایشون دوستی صمیمی برقرار میکنه و میخاد که بیشتر در موردش بدونه و در واقع ازش مطلب یاد بگیره که تعاملاتش با ایشون مضمون اصلی کتاب رو شکل میده و توی تجربه های متفاوت به همین چهار عبارت جادوویی میرسه.
    کتاب با اجازه دکتر هولن نگارش میشه و ایشون شخصا به نگارش کتاب توجه نشون میدن.
    کتاب بسیار مفیدی هست که بسیار بسیار ساده داره میگه که با عشق و شکرگزاری میتونید بدترین موقعیت ها رو به بهترین ها تغییر بدید
    و چهار عبارت جادویی اینها هستن:
    متاسفم
    لطفا مرا ببخش
    دوستت دارم
    متشکرم

    تکرار اینها در واقع باعث همه اتفاقات خارق العاده توی کتاب میشه





    نظرم راجع به این کتاب:
    یک کتابی که عبارت فوق العاده براش کمه






    تجربه ای که من از این کتاب داشتم:
    من یه زمانی بعد از مطالعه کتاب، مدام این عبارات را با خودم مثل ذکر تکرار میکردم و نتایج واقعا حیرت آور بودن
    یکیشون رو بخام شرح بدم به این صورت بود که من به خاطر بیماری که درگیرم کرده بود به دستور پزشک معالجم دستور بستری توی بیمارستان رو گرفتم و این باعث شد علاوه بر درد ناشی از بیماری توی غم دوری از فرزندم هم بمونم و واقعا برام عذاب آور بود
    وقتی بستری شدم بخاطر وضعیت خاص کشور توی کرونا بیمارستان خیلی خیلی شلوغ و واقعا وضیعت تاسف باری رو داشت. تمامی پرسنل و پزشک ها خسته و عصبی نشون میدادن و حق هم داشتن. بیمارایی که به امید مداوا میومدن و متاسفانه مداواشون به شکل اتمام نفس کشیدنشون اتفاق می افتد و این توی شهر من که در وضعیت سیاه کرونا قرار گرفته بود بسیار بسیار ملموس تر بود.
    بعد از چند روزکه گذشت و حال من بهتر نشد که هیچ ؛ بدتر هم شد مجبور شدم قبول کنم که بستری بشم و توی بیمارستان به معنای واقعی مرگ رو جلو چشم خودم دیدم
    ساعتهای اول خیلی سخت گذشت و من فقط دلتنگ بودم و درد میکشیدم و کاری ازم ساخته نبود. سعی میکردم با موبایلم خودمو مشغول کنم اما حقیقت این بود که نمیشد از این حجم غم و بیماری غافل باشم
    بعد از بستری کاملا ناخودآگاه یاد این چهار عبارت افتادم، و انگار روحی تازه پیدا کردم. شروع کردم به زمزمه کردنشون و تکرار و تکرار و تکرار.
    نتیجه رو بگم شاید فکر کنید دارم زیادی بزرگش میکنم ولی حقیقتی بود که اتفاق افتاد و من به چشم خودم دیدم.
    رفتار پزشکهای خسته و پرستارها با بیمارها بسیار مهربانانه تر شد و دیگه در واقع با لحن بد و صدای بلند باهاشون حرف نمیزدن. بیمارها هم انگار صبرشون در برابر بیماری بیشتر شده بود.
    صدای گریه وناله و صداهای بدی که اگر توی بیمارستانهایی که کرونایی بستری میکنن رفته باشید حتما شنیدید خیلی خیلی کم شده بود.همه میخاستن به نحوی به دیگری کمک کنن. از اینکه ماسک اکسیژنشون رو بدن به یه مریض بدحال تر ابایی نداشتن و به راحتی اینکار رو از صمیم قلب انجام میدادن. جوانترها به کمک پرستارها میرفتن و سعی میکردن به طور نمونه با کمک کردن به اینکه قرص یک پیرمرد رو بدن بخوره یه کار مفیدی کرده باشن؛ و این در حالی بود که خودشون هم مریض بودن و نیازمند کمک
    جالبه که بگم آمار فوتی هم طی یکی دو روز بسیار کم شده بود.
    واقعا نمیدونم اینها بخاطر این 4 عبارت بود یا خیر ولی حقیقتی بود که اتفاق افتاد
    و این تنها یکی از تجربیات من از تکرار این عبارات بود




    سوال ندارم







    نتیجه:
    عشق ورزیدن به خودتان، بهترین راه بهبودتان است
    و بهبود خودتان به بهبود دنیایتان منتهی میشه
    این عبارات نیاز نیست به شخص خاصی گفته بشه ، تنها بیان اونها تاثیرات خودشو میزاره
    پس برای یکبار هم شده با خودتون تکرار کنید:
    متاسفم
    لطفا مرا ببخش
    دوستت دارم
    و متشکرم


    --------------------------------


    در پایان میخام این رو عنوان کنم که جو ویتالی در کتاب عبارت پنجم پرده از عبارت جدیدی برمیداره که هر 4 عبارت جادویی رو توی خودش نهفته داره
    و اون عبارت چیزی هست که ترجیح میدم مطالعه بفرمایید و خودتون متوجهش بشید

    با تقدیم احترام مجدد
    روز خوش
    عالی بود سرکار خانم سارا. خیلی لذت بخش بود.
    یکی از اصول موفقیت تمرکز هست. وقتی شما روی چیزی تمرکز میکنید و همونطور هم که تو کتاب سایکوسایرنتیک میگفت، دارید تجسمی برای خودتون شکل میدید. به نظر من این قدرت که مغز بین واقعیت و تخیل تفاوتی نمیبینه باعث میشه وقتی ماروی یک چیز مثبت یا منفی تمرکز کنیم همون چیز به سمت ما بیاد. برای همین خیلی ها میگن چه بگی نمشه چه بگی میشه در هردوحالت حق باتوعه همینه!
    مرکز توجه ما اطراف و محیط مارو شکل میده.
    بیدل دهلوی یک بیت زیبا داره که من عاشقش و همین صحبت و میکنه:
    درون توست اگر خلوتی وانجمنی ست
    برون ز خویش کجا میروی؟
    جهان خالیست
    I have my Own Dream, I have my Own Goal, I'm LIVING it

  2. 3 کاربر برای این پست سودمند از Soroosham عزیز تشکر کرده اند:


  3. #192

    Soroosham آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    2,325
    تشکر
    11,586
    26,679 بار در 2,362 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 1276 پست
    برچسب زده شده
    در 7 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط M.safari97 نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان فعال در تاپیک.
    دیدم انگار یکم فعالیت کم بوده تو تاپیک گفتم من هم نظرم رو بگم.
    واقعیت به نظرم یکی از دلایلی که فعالیت نمیشه تو این تاپیک اینه که پست ها خیلی طولانی میشه و مثلا خودم به شخصه خوندن متن طولانی توی مانیتور برام اذیت کننده هست.کتاب قبلی که اثر مرکب بود چون کتاب سبک تری بود خودم هم همه پست هارو میخوندم و هم پست میذاشتم به کتاب سایکوسایبرنتیک که رسید دیگه نتونستم خودم رو به جمع برسونم و هنوز فصل هشت هسستم و از طرفی انقدر کتاب جذاب و پرمحتوایی بود که تصمیم دارم بار دوم رو هم با دقت خیلی بیشتر و انجام تمارینش بخونم.
    چند تا نکته هست که با شما در میون میذارم:
    1-به نظرم اگر رو کتاب ها وقت بیشتری بذاریم و سعی کنیم به نکاتش عمل کنیم در زندگیمون بهتره تا هی بخوایم پشت هم کتاب های مختلفی رو سطحی بخونیم.
    2-مشکلی که در این تاپیک هست اینه که اگر به حالت فصل فصل بخوایم خلاصه بنویسیم میشه مثل اینسری که کشش نداره و اگر بخواد به این صورت بشه که هرکی هر کتابی که خونده بیاد خلاصه تعریف کنه میشه مثل تاپیک معرفی کتاب.
    به نظر بنده بیان اینکه مطالب کتاب چه تاثیری در زندگیمون داشته و تجربیاتمون که مربوط به اون موضوع هست رو به اشتراک بذاریم میتونه جذاب تر از خلاصه نویسی باشه باشه.
    مثلا در یکی از فصل های کتاب به نکته اشاره کرده بود وقتی شما به چیزی فکر میکنید و یادتون نمی آد ذهن از همون لحظه شروع به جستو جو میکنه تا زمانی که به نتیجه برسه و مثلا زمانی که اصلا به اون موضوع دیگه فکر نمیکنید در لحظه میگین اا یادم اومد مثلا فلان اسم بود.
    تجربه همین چند روز پیش باری خودم این بود که مشکلی در محل کارم پیش اومده بود که مربوط به چند روز قبلش بود هرچی فکر میکردم یادم نیومد تا اینکه یاد این نکته کتاب افتادم بیخیالش شدم رفتم که بخوابم در حالت استراحت که بودم یهو یادم اومد که اون روز چه اتفاقاتی افتاده بود.
    به نظرم این کتاب جا داره که خیلی بیشتر روش وقت گذاشته بشه واقعا فوق العادست مطالبش و به نظرم بیان این قبیل تجربیات میتونه خیلی جذاب تر باشه تا اینکه ما بخوایم هر فصل رو بیایم و دوباره فقط خلاصه نویسی کنیم.
    ببخشید متن طولانی شد واقعیت من سعی میکنم در حد توان همه تاپیک هارو مطالعه کنم و داخلشون فعالیت داشته باشم و برای اینجا هم دوستانی مثل آقا سروش و آقا حمیدرضا و سرکار خانوم سارا خیلی زحمت کشیدن و حیف هست که تاپیک غیر فعالی بشه.
    برای همه دوستان آرزوی سلامتی و موفقیت و آرامش و فراوانی میکنم.
    سلام جناب محمد عزیز (امیدوارم درست بگم و یادم مونده باشه)
    امیدوارم حالتون عالی باشه
    نظرتون فوق العاده بود. دقیقا حرف شما هم تو حالت قبلی تاپیک بررسی کردیم هم تو این حالت جدید قرار هست اتفاق بیافته. چون واقعا تا وقتی به صرف خلاصه باشه نتیجه ای نداره و دقیقا میشه سیستم آموزشی که توش بزرگ شدیم.
    در کنارش هر کتابی که روش کار میکنیم در هر نظرسنجی بعدش هم میاد و اگر جمع باهاش موافق باشه دوباره تکرار میشه.
    درباره هرکی خلاصه خودش وبزاره دقیقا صحبت خود استاد هست برای ساده نگه داشتن تایپک. در کنارش ما میایم بقیه بررسی ها گروهی میکنیم. ولی چون فرمت یک کلوب و میخوایم داشته باشیم اگر کتابی برامون جذابیت خاصی داره و میبینیم میشه روش بحث کرد همینجا باهم به اشتراک میزاریم تا روش صحبت کنیم. ولی بررسی کتاب و بخوایم پیچیدش کنیم دقیقا طبق صحبت خودتون تاپیک مثل الان ساکت میشه. پس بهتره هرکی شکلی که میتونه فعالیت کنه تا تاپیک بره جلو( صرف گزاشتن خلاصه برای فعالیت فردی و یا شرکت در نظرسنجی و خلاصه و نظر شخصی و بیان مسئله براي ايجتد بحث تيمي)

    شاد و پر از انرژي هاي مثبت باشيد
    I have my Own Dream, I have my Own Goal, I'm LIVING it

  4. 5 کاربر برای این پست سودمند از Soroosham عزیز تشکر کرده اند:


  5. #193

    sara.sat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    840
    تشکر
    8,492
    7,934 بار در 858 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 161 پست
    برچسب زده شده
    در 2 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط M.safari97 نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان فعال در تاپیک.
    دیدم انگار یکم فعالیت کم بوده تو تاپیک گفتم من هم نظرم رو بگم.
    واقعیت به نظرم یکی از دلایلی که فعالیت نمیشه تو این تاپیک اینه که پست ها خیلی طولانی میشه و مثلا خودم به شخصه خوندن متن طولانی توی مانیتور برام اذیت کننده هست.کتاب قبلی که اثر مرکب بود چون کتاب سبک تری بود خودم هم همه پست هارو میخوندم و هم پست میذاشتم به کتاب سایکوسایبرنتیک که رسید دیگه نتونستم خودم رو به جمع برسونم و هنوز فصل هشت هسستم و از طرفی انقدر کتاب جذاب و پرمحتوایی بود که تصمیم دارم بار دوم رو هم با دقت خیلی بیشتر و انجام تمارینش بخونم.
    چند تا نکته هست که با شما در میون میذارم:
    1-به نظرم اگر رو کتاب ها وقت بیشتری بذاریم و سعی کنیم به نکاتش عمل کنیم در زندگیمون بهتره تا هی بخوایم پشت هم کتاب های مختلفی رو سطحی بخونیم.
    2-مشکلی که در این تاپیک هست اینه که اگر به حالت فصل فصل بخوایم خلاصه بنویسیم میشه مثل اینسری که کشش نداره و اگر بخواد به این صورت بشه که هرکی هر کتابی که خونده بیاد خلاصه تعریف کنه میشه مثل تاپیک معرفی کتاب.
    به نظر بنده بیان اینکه مطالب کتاب چه تاثیری در زندگیمون داشته و تجربیاتمون که مربوط به اون موضوع هست رو به اشتراک بذاریم میتونه جذاب تر از خلاصه نویسی باشه باشه.
    مثلا در یکی از فصل های کتاب به نکته اشاره کرده بود وقتی شما به چیزی فکر میکنید و یادتون نمی آد ذهن از همون لحظه شروع به جستو جو میکنه تا زمانی که به نتیجه برسه و مثلا زمانی که اصلا به اون موضوع دیگه فکر نمیکنید در لحظه میگین اا یادم اومد مثلا فلان اسم بود.
    تجربه همین چند روز پیش باری خودم این بود که مشکلی در محل کارم پیش اومده بود که مربوط به چند روز قبلش بود هرچی فکر میکردم یادم نیومد تا اینکه یاد این نکته کتاب افتادم بیخیالش شدم رفتم که بخوابم در حالت استراحت که بودم یهو یادم اومد که اون روز چه اتفاقاتی افتاده بود.
    به نظرم این کتاب جا داره که خیلی بیشتر روش وقت گذاشته بشه واقعا فوق العادست مطالبش و به نظرم بیان این قبیل تجربیات میتونه خیلی جذاب تر باشه تا اینکه ما بخوایم هر فصل رو بیایم و دوباره فقط خلاصه نویسی کنیم.
    ببخشید متن طولانی شد واقعیت من سعی میکنم در حد توان همه تاپیک هارو مطالعه کنم و داخلشون فعالیت داشته باشم و برای اینجا هم دوستانی مثل آقا سروش و آقا حمیدرضا و سرکار خانوم سارا خیلی زحمت کشیدن و حیف هست که تاپیک غیر فعالی بشه.
    برای همه دوستان آرزوی سلامتی و موفقیت و آرامش و فراوانی میکنم.
    سلام
    وقت بخیر
    بسیار صحبتهاتون عالی بودن
    این موارد رو در واقع جناب آقای راکفلر هم قبلا هم گفتن که اگر نیاز باشه زمان زیادتری روی بررسی کتاب میزاریم. الان هم نظر اکثریت روی کتاب جدید و ترجیحا کتاب سبک بوده
    ولی چنانچه همه بخان که همچنان روی کتاب سایکوسیبرنتیک کار کنیم که خوب همینکارو میکنیم
    و طبق فرمت پیشنهادی ایشون هم خلاصه مفیدی از کتاب ذکر میشه هم تجربیات و نکات و کلا کامل تر از تاپیک معرفی کتاب هست
    اما
    همه ما میخایم که به بهترین فرمت برسیم و پیشنهاد مفید مورد استفاده قرار میگیره
    و یه مورد دیگه اینکه این موضوع که من یا جناب آقای سامان یا آقای حاتمی و دیگر دوستان کتاب رو تموم کردیم دلیل نمیشه که شما هم تموم کرده باشید و ما رو از خلاصه نویسیتون محروم کنید.
    لطفا خلاصه هاتون رو در صورت تمایل هر زمانی که انجام دادید برامون بزارید
    چون در واقع یکی از اهداف تاپیک اینه که با دیدگاه های مختلف دوستان از مطالب کتاب مربوطه هم آشنا بشیم
    امیدوارم در کنار هم بتونیم تاپیک فعال و عالی بسازیم تا مورد استفاده هممون قرار بگیره
    با احترام
    ای تو در کشتی تن، رفته به خواب
    آب را دیدی... نگر در آب، آب

    آب را آبی است کو می راندش
    روح را روحی است و می خواندش

  6. 5 کاربر برای این پست سودمند از sara.sat عزیز تشکر کرده اند:


  7. #194

    John D. Rockefeller آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2020
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,002
    تشکر
    105,919
    15,847 بار در 3,026 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 332 پست
    برچسب زده شده
    در 10 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط M.safari97 نمایش پست ها
    با سلام و عرض ادب خدمت همه دوستان فعال در تاپیک.
    دیدم انگار یکم فعالیت کم بوده تو تاپیک گفتم من هم نظرم رو بگم.
    واقعیت به نظرم یکی از دلایلی که فعالیت نمیشه تو این تاپیک اینه که پست ها خیلی طولانی میشه و مثلا خودم به شخصه خوندن متن طولانی توی مانیتور برام اذیت کننده هست.کتاب قبلی که اثر مرکب بود چون کتاب سبک تری بود خودم هم همه پست هارو میخوندم و هم پست میذاشتم به کتاب سایکوسایبرنتیک که رسید دیگه نتونستم خودم رو به جمع برسونم و هنوز فصل هشت هسستم و از طرفی انقدر کتاب جذاب و پرمحتوایی بود که تصمیم دارم بار دوم رو هم با دقت خیلی بیشتر و انجام تمارینش بخونم.
    چند تا نکته هست که با شما در میون میذارم:
    1-به نظرم اگر رو کتاب ها وقت بیشتری بذاریم و سعی کنیم به نکاتش عمل کنیم در زندگیمون بهتره تا هی بخوایم پشت هم کتاب های مختلفی رو سطحی بخونیم.
    2-مشکلی که در این تاپیک هست اینه که اگر به حالت فصل فصل بخوایم خلاصه بنویسیم میشه مثل اینسری که کشش نداره و اگر بخواد به این صورت بشه که هرکی هر کتابی که خونده بیاد خلاصه تعریف کنه میشه مثل تاپیک معرفی کتاب.
    به نظر بنده بیان اینکه مطالب کتاب چه تاثیری در زندگیمون داشته و تجربیاتمون که مربوط به اون موضوع هست رو به اشتراک بذاریم میتونه جذاب تر از خلاصه نویسی باشه باشه.
    مثلا در یکی از فصل های کتاب به نکته اشاره کرده بود وقتی شما به چیزی فکر میکنید و یادتون نمی آد ذهن از همون لحظه شروع به جستو جو میکنه تا زمانی که به نتیجه برسه و مثلا زمانی که اصلا به اون موضوع دیگه فکر نمیکنید در لحظه میگین اا یادم اومد مثلا فلان اسم بود.
    تجربه همین چند روز پیش باری خودم این بود که مشکلی در محل کارم پیش اومده بود که مربوط به چند روز قبلش بود هرچی فکر میکردم یادم نیومد تا اینکه یاد این نکته کتاب افتادم بیخیالش شدم رفتم که بخوابم در حالت استراحت که بودم یهو یادم اومد که اون روز چه اتفاقاتی افتاده بود.
    به نظرم این کتاب جا داره که خیلی بیشتر روش وقت گذاشته بشه واقعا فوق العادست مطالبش و به نظرم بیان این قبیل تجربیات میتونه خیلی جذاب تر باشه تا اینکه ما بخوایم هر فصل رو بیایم و دوباره فقط خلاصه نویسی کنیم.
    ببخشید متن طولانی شد واقعیت من سعی میکنم در حد توان همه تاپیک هارو مطالعه کنم و داخلشون فعالیت داشته باشم و برای اینجا هم دوستانی مثل آقا سروش و آقا حمیدرضا و سرکار خانوم سارا خیلی زحمت کشیدن و حیف هست که تاپیک غیر فعالی بشه.
    برای همه دوستان آرزوی سلامتی و موفقیت و آرامش و فراوانی میکنم.
    سلام اقا محمد گل
    حالتون عالی باشه

    بشدت با نظراتتون موافقم
    1- در صفحه های قبل هم گفتم که داستان ما داره میشه شبیه به اون پروفسوره که همه چیز رو میدونست ولی فقط تیوری بود . من به شخصه درکنار کتابی که در هفته اینده قراره معرفی بشه ، برمیگردم کتاب اثر مرکب رو میخونم چون من واقعا از توصیه هایی که داخل کتاب شده بود فقط 1-2 مورد رو اعمال کردم و فقط تیوری رو یاد گرفتم. ( هنوز مدیریت زمان ندارم و....)
    در فصل 5 کتاب سایکو بودم که دیدم اگر بخوام تمرین هایی که داده شده رو اعمال کنم به فرمت تاپیک نمیرسم که در این زمان کوتاه بیام کل کتابو بخونم و در کنارش هم عمل کنم.

    2- میشه این کار رو هم کرد و اختیاری گذاشت که هر فرد به هر صورتی که دوست داشت یا تجربه ، خلاصه و... رو قرار بده ( تجربیات از تمرین ها )
    و دقیقا اگر بخوایم هر کسی یک کتاب که دوست داره رو بخونه بیاد خلاصه بزاره میشه کپی تاپیک معرفی کتاب و در همین دو صفحه سرکار خانوم سارا زحمت کشیدن خلاصه هایی رو قرار دادند
    ولی خب من چون کتاب رو نخوندم هیچ برداشت یا سوال یا بحثی نمیتونم روش بکنم

    اینم در نظر داشته باشید برای مثال کتاب های سنگین تر مثل کتاب های جناب ناپلون هیل که بیندیشید و ثروتمند شوید نزدیک به 600 صفحه هست
    چه طور خلاصه کنیم و در تاپیک قرار بدیم که هم دوستانی که این تاپیک رو دنبال میکنند بتونند بهره ببرند و هم ما روی دیدگاه های مختلف در هر فصل بحث کنیم ؟
    ولی خب گفتم که در هر صورت نظرت اکثریت دوستان مهمه و در هر صورتی باشه پیروی میکنم .

    موفق باشید.

    آن شب خوش را به سادگی نپذیر پیری را نابود و در انتهای روز طغیان کن ، طغیان کن علیه مرگ روشنایی ، اگرچه خردمندان در نهایت تاریکی را حقیقت میدانند ، زیرا که کلامشان به نبود روشنایی انجامیده ، اما آنها آن شب خوش را به سادگی نپذیرفته اند ، طغیان کن ، طغیان کن علیه مرگ روشنایی

  8. 3 کاربر برای این پست سودمند از John D. Rockefeller عزیز تشکر کرده اند:


  9. #195

    M.safari97 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Dec 2020
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    768
    تشکر
    19,004
    8,180 بار در 795 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 6 پست
    برچسب زده شده
    در 1 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط Soroosham نمایش پست ها
    سلام جناب محمد عزیز (امیدوارم درست بگم و یادم مونده باشه)
    امیدوارم حالتون عالی باشه
    نظرتون فوق العاده بود. دقیقا حرف شما هم تو حالت قبلی تاپیک بررسی کردیم هم تو این حالت جدید قرار هست اتفاق بیافته. چون واقعا تا وقتی به صرف خلاصه باشه نتیجه ای نداره و دقیقا میشه سیستم آموزشی که توش بزرگ شدیم.
    در کنارش هر کتابی که روش کار میکنیم در هر نظرسنجی بعدش هم میاد و اگر جمع باهاش موافق باشه دوباره تکرار میشه.
    درباره هرکی خلاصه خودش وبزاره دقیقا صحبت خود استاد هست برای ساده نگه داشتن تایپک. در کنارش ما میایم بقیه بررسی ها گروهی میکنیم. ولی چون فرمت یک کلوب و میخوایم داشته باشیم اگر کتابی برامون جذابیت خاصی داره و میبینیم میشه روش بحث کرد همینجا باهم به اشتراک میزاریم تا روش صحبت کنیم. ولی بررسی کتاب و بخوایم پیچیدش کنیم دقیقا طبق صحبت خودتون تاپیک مثل الان ساکت میشه. پس بهتره هرکی شکلی که میتونه فعالیت کنه تا تاپیک بره جلو( صرف گزاشتن خلاصه برای فعالیت فردی و یا شرکت در نظرسنجی و خلاصه و نظر شخصی و بیان مسئله براي ايجتد بحث تيمي)

    شاد و پر از انرژي هاي مثبت باشيد
    نقل قول نوشته اصلی توسط sara.sat نمایش پست ها
    سلام
    وقت بخیر
    بسیار صحبتهاتون عالی بودن
    این موارد رو در واقع جناب آقای راکفلر هم قبلا هم گفتن که اگر نیاز باشه زمان زیادتری روی بررسی کتاب میزاریم. الان هم نظر اکثریت روی کتاب جدید و ترجیحا کتاب سبک بوده
    ولی چنانچه همه بخان که همچنان روی کتاب سایکوسیبرنتیک کار کنیم که خوب همینکارو میکنیم
    و طبق فرمت پیشنهادی ایشون هم خلاصه مفیدی از کتاب ذکر میشه هم تجربیات و نکات و کلا کامل تر از تاپیک معرفی کتاب هست
    اما
    همه ما میخایم که به بهترین فرمت برسیم و پیشنهاد مفید مورد استفاده قرار میگیره
    و یه مورد دیگه اینکه این موضوع که من یا جناب آقای سامان یا آقای حاتمی و دیگر دوستان کتاب رو تموم کردیم دلیل نمیشه که شما هم تموم کرده باشید و ما رو از خلاصه نویسیتون محروم کنید.
    لطفا خلاصه هاتون رو در صورت تمایل هر زمانی که انجام دادید برامون بزارید
    چون در واقع یکی از اهداف تاپیک اینه که با دیدگاه های مختلف دوستان از مطالب کتاب مربوطه هم آشنا بشیم
    امیدوارم در کنار هم بتونیم تاپیک فعال و عالی بسازیم تا مورد استفاده هممون قرار بگیره
    با احترام
    نقل قول نوشته اصلی توسط John D. Rockefeller نمایش پست ها
    سلام اقا محمد گل
    حالتون عالی باشه

    بشدت با نظراتتون موافقم
    1- در صفحه های قبل هم گفتم که داستان ما داره میشه شبیه به اون پروفسوره که همه چیز رو میدونست ولی فقط تیوری بود . من به شخصه درکنار کتابی که در هفته اینده قراره معرفی بشه ، برمیگردم کتاب اثر مرکب رو میخونم چون من واقعا از توصیه هایی که داخل کتاب شده بود فقط 1-2 مورد رو اعمال کردم و فقط تیوری رو یاد گرفتم. ( هنوز مدیریت زمان ندارم و....)
    در فصل 5 کتاب سایکو بودم که دیدم اگر بخوام تمرین هایی که داده شده رو اعمال کنم به فرمت تاپیک نمیرسم که در این زمان کوتاه بیام کل کتابو بخونم و در کنارش هم عمل کنم.

    2- میشه این کار رو هم کرد و اختیاری گذاشت که هر فرد به هر صورتی که دوست داشت یا تجربه ، خلاصه و... رو قرار بده ( تجربیات از تمرین ها )
    و دقیقا اگر بخوایم هر کسی یک کتاب که دوست داره رو بخونه بیاد خلاصه بزاره میشه کپی تاپیک معرفی کتاب و در همین دو صفحه سرکار خانوم سارا زحمت کشیدن خلاصه هایی رو قرار دادند
    ولی خب من چون کتاب رو نخوندم هیچ برداشت یا سوال یا بحثی نمیتونم روش بکنم

    اینم در نظر داشته باشید برای مثال کتاب های سنگین تر مثل کتاب های جناب ناپلون هیل که بیندیشید و ثروتمند شوید نزدیک به 600 صفحه هست
    چه طور خلاصه کنیم و در تاپیک قرار بدیم که هم دوستانی که این تاپیک رو دنبال میکنند بتونند بهره ببرند و هم ما روی دیدگاه های مختلف در هر فصل بحث کنیم ؟
    ولی خب گفتم که در هر صورت نظرت اکثریت دوستان مهمه و در هر صورتی باشه پیروی میکنم .

    موفق باشید.
    سلام خدمت همه دوستان
    اول از همه خیلی ممنونم که وقت گذاشتین و پست من رو مطالعه کردین.
    با این وجود فکر کنم همه دوستان موافق این نظر هستند که هر کس در تاپیک بیاد و تجربیات،نظر،خلاصه ای از فصل،یک بیت شعر از کتاب مولانا و یا حتی یک جمله از یک کتاب که براش جذاب بوده رو مطرح کنه وراجع بهش صحبت کنه.
    مثلا به این صورت که من میام و یه پست میذارم میگم من این کتاب رو خوندم در این فصل این جمله یا این پاراگراف برام خیلی کاربردی بوده یا اصلا خیلی برام جذاب بوده و دوست داشتم با شما به اشتراک بذارم.
    یا مثلا من سمینار کوه های آلپ آقای کوین ترودو رو گوش دادم مثلا در قسمت سوم(قسمت دقیق یادم نیست برای مثال بود) میگن که 99 درصد باید افکار و احساس رو مورد توجه قرار بدیم اما استاد امینو میگن عمل هم خیلی مهم هست نظر شما چیه؟(این رو فقط به عنوان نمونه عرض کردم)
    اینجوری میشه یه تاپیک مثل بازی فراوانی که هر کس میاد تجربیاتشو بیان میکنه منتها تو زمینه مطالعه کتاب و سمینار های اموزشی(سمینار هارو گفتم چون دیدم تو تاپیک معرفی کتاب معرفی شده بود)و به نظرم یه تاپیک فوق العاده آموزشی،انگیزشی(چون واقعا بعضی وقتا یک جمله میتونه زندگی آدم رو عوض کنه) میشه و رو اینجور مسائل هم میشه بحث کرد حتی یجاهایی از استاد هم نظر پرسید اما وقتی خلاصه نویسی باشه دیگه ما رو چه مطلبی بحث کنیم.
    ویرایش توسط M.safari97 : 10-29-2021 در ساعت 19:35

  10. 4 کاربر برای این پست سودمند از M.safari97 عزیز تشکر کرده اند:


  11. #196

    Soroosham آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    2,325
    تشکر
    11,586
    26,679 بار در 2,362 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 1276 پست
    برچسب زده شده
    در 7 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط M.safari97 نمایش پست ها
    سلام خدمت همه دوستان
    اول از همه خیلی ممنونم که وقت گذاشتین و پست من رو مطالعه کردین.
    با این وجود فکر کنم همه دوستان موافق این نظر هستند که هر کس در تاپیک بیاد و تجربیات،نظر،خلاصه ای از فصل،یک بیت شعر از کتاب مولانا و یا حتی یک جمله از یک کتاب که براش جذاب بوده رو مطرح کنه وراجع بهش صحبت کنه.
    مثلا به این صورت که من میام و یه پست میذارم میگم من این کتاب رو خوندم در این فصل این جمله یا این پاراگراف برام خیلی کاربردی بوده یا اصلا خیلی برام جذاب بوده و دوست داشتم با شما به اشتراک بذارم.
    یا مثلا من سمینار کوه های آلپ آقای کوین ترودو رو گوش دادم مثلا در قسمت سوم(قسمت دقیق یادم نیست برای مثال بود) میگن که 99 درصد باید افکار و احساس رو مورد توجه قرار بدیم اما استاد امینو میگن عمل هم خیلی مهم هست نظر شما چیه؟(این رو فقط به عنوان نمونه عرض کردم)
    اینجوری میشه یه تاپیک مثل بازی فراوانی که هر کس میاد تجربیاتشو بیان میکنه منتها تو زمینه مطالعه کتاب و سمینار های اموزشی(سمینار هارو گفتم چون دیدم تو تاپیک معرفی کتاب معرفی شده بود)و به نظرم یه تاپیک فوق العاده آموزشی،انگیزشی(چون واقعا بعضی وقتا یک جمله میتونه زندگی آدم رو عوض کنه) میشه و رو اینجور مسائل هم میشه بحث کرد حتی یجاهایی از استاد هم نظر پرسید اما وقتی خلاصه نویسی باشه دیگه ما رو چه مطلبی بحث کنیم.
    سلام جناب صفری عزیز
    امیدوارم حالتون عالی باشه
    دقیقا حرف شما و منم دارم میگم. فرمت قبلی به صرف ارایه خلاصه بود و احساسی توش نبود. اینجوری با خلاصه کردن( کاربردی بودن و عملی بودن هرچیز تو سادگیش هست) و بیان نظر و تجربه شخصی و ایجاد یک مشکل برای حلش تبادل نظر میکنیم. فرمت اصلی تاپیک همین ارایه خلاصه به هر شکلی هست و فرمت کار اضافه کار تیمی برای بررسی کاربردی یک کتاب از نظر من نوعی هست. و لازم نیست حتما بقیه با نظر من موافق باشن چون دقیقا با همین اختلاف نظر میشه صحبت بکنیم.
    فردا بعد نظرسنجی فرمتی که قرار هست روش کار کنیم و مجدد میزارم و توضیح کامل میدم روش تا از همه نقطه نظر های مشترک دوستان هم توش باشن.
    دوتا نکته: برای فایلهای روانشناسی موفقی اگر تو تاپیک روانشناسی هم معرفی بشن بهتر هستن چون زیرمجموعه اصلیش اونجاست.
    برای کتابهایی که تمرین محور هستن فقط من روش بحثی دارم اینه که خلاصه خوبی نمیشه داد تا مطالعه نشن و تمریناتش انجام نشن. مثلا کتاب انگشتان ثروتساز برای من ۲ماه طول کشید چون مستقیما روی باورهام داشت کار میکرد و مقاومت درونی داشتم. برای این نوع کتابها یا همه کتابها دیگه باید تجربیات شخصیمون و بگیم و کسی که دفعه اولش هم هست میگه برای درک بهترش برای خودش هم میتونه نمونه از بیرون بیاره و مثال بزنه.

    بازم ممنونم از جمع بندیتون.
    شاد و پر از انرژی های مثبت باشید
    I have my Own Dream, I have my Own Goal, I'm LIVING it

  12. 5 کاربر برای این پست سودمند از Soroosham عزیز تشکر کرده اند:


  13. #197

    Soroosham آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    2,325
    تشکر
    11,586
    26,679 بار در 2,362 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 1276 پست
    برچسب زده شده
    در 7 تاپیک

    كتاب آبان 1400

    نقل قول نوشته اصلی توسط Soroosham نمایش پست ها
    لینک نظر سنجی انتخاب کتاب آبان ۱۴۰۰ - کلیک کنید
    نظرسنجی تا شنبه هفته آینده پابرجاست.
    سلام دوستان
    امیدوارم حالتون عالی باشه

    نتیجه نظرسنجی این ماه:


    کتاب بیاندیشید و ثروتمند شوید آقای ناپلئون هيل با اكثريت آرا انتخاب شد. كتابها باقيمونده در نظرسنجي ماه بعد هستن تا به اتمام برسن.

    هدف:
    خوندن کتاب در بازه زمانی ۲ هفته تا ۳هفته و ارایه خلاصه+ نظرات و تجربيات شخصي + در کنار بیان یک مسئله براي حل اون توسط دوستان.

    نحوه مشاركت:

    - كل كتاب به صورت كاربردي خلاصه بشه( چندين شكل براي خلاصه كردن وجود داره ميتونيد در صورت تمايل سرچ كنيد) بعد از خلاصه كردن نظرات و تجربيات شخصي خودتون و به اشتراك بزاريد و يك مسئله جهت حل توسط گروه ارائه بديد و روي مباحث ديگران هم بحث كنيد.

    - بعضي مباحث كتاب ميتونه براتون مفيد باشه يا نياز به توضيح بيشتر داشته باشه ئس به صورت جداگانه بيان كنيدش بعد از ارائه جامع خلاصه.

    - دوستان در حين بررسي اين كتاب هم ميتونن كتابهايي كه دوست دارن خلاصش و بگن بيان ارائه بدن و ازش استفاده كنيم.

    مدت زمان:
    تا 7آذر 1400 (28نوامبر 21)

    تو اين فرمت نظرات همه دوستان در نظر گرفته شد و ميتونيم همه از اين روش كتاب و بررسي كنيم.

    در صورتي هم كه كتاب و نخونديد هم مشكلي نيست و موقع بيان نظرات ميتونيد از تجربيات گذشته خودتون يا ديگران و نظرات حال حاظرتون استفاده كنيد.

    دوستان توجه داشته باشيد كه هدف اول اينجا لذت بردن از كتاب خوندن هست. و در ادامه هدف از ارائه خلاصه به صرف اين هست كه با ديدگاه هاي هم آشنا بشيم و نكاتي كه براي من يا شما جذابيت داره علتش و بدونيم و از نظرات و تجربيات هم استفاده كنيم وگرنه اصل موضوع ارائه خلاصه نيست!

    آقا حميدرضا عزيز لطف كنيد هنرتون مجدد نشون بديد كه اين هفته و با قدرت كنار دوستان شروع كنيم. اين تيمي كه اينجا جمع شده همگي فوق العادن و تمامي كساني هم كه نظر دادن لطف و اشتياق خودشون نشون دادن. اميدوارم همه 13 نفر در اين تاپيك نظراتشون بگن و ازش استفاده كنيم.

    شاد و پر از انرژي هاي مثبت باشيد.

    ویرایش توسط Soroosham : 10-31-2021 در ساعت 12:27
    I have my Own Dream, I have my Own Goal, I'm LIVING it

  14. 5 کاربر برای این پست سودمند از Soroosham عزیز تشکر کرده اند:


  15. #198

    John D. Rockefeller آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Nov 2020
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,002
    تشکر
    105,919
    15,847 بار در 3,026 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 332 پست
    برچسب زده شده
    در 10 تاپیک

    بیندیشید و ثروتمند شوید ( Think and Grow Rich )



    کتاب : بیندیشید و ثروتمند شوید ( Think and Grow Rich )
    نویسنده : ناپلون هیل ( Napoleon Hill )

    موضوع : موفقیت و روانشناسی
    تعداد صفحات : میانگین 300 الی 400

    مدت زمان مطالعه : یک ماه
    ( از تاریخ 8 آبان تا 7 آذر )

    نظر استاد امینو در مورد این کتاب : @amino

    تجربیات دوستان : ( اپدیت میشود )



    قوانین تاپیک ( کلیک کنید )

    کتاب های خوانده شده :
    اثر مرکب + تجربیات دوستان
    سایکوسایبرنتیک + تجربیات دوستان ( اپدیت میشود )


    هدف:
    خوندن کتاب در بازه زمانی ۲ هفته تا ۳هفته و ارایه خلاصه+ نظرات و تجربيات شخصي + در کنار بیان یک مسئله براي حل اون توسط دوستان.

    نحوه مشاركت:

    - كل كتاب به صورت كاربردي خلاصه بشه( چندين شكل براي خلاصه كردن وجود داره ميتونيد در صورت تمايل سرچ كنيد) بعد از خلاصه كردن نظرات و تجربيات شخصي خودتون و به اشتراك بزاريد و يك مسئله جهت حل توسط گروه ارائه بديد و روي مباحث ديگران هم بحث كنيد.

    - بعضي مباحث كتاب ميتونه براتون مفيد باشه يا نياز به توضيح بيشتر داشته باشه ئس به صورت جداگانه بيان كنيدش بعد از ارائه جامع خلاصه.

    - دوستان در حين بررسي اين كتاب هم ميتونن كتابهايي كه دوست دارن خلاصش و بگن بيان ارائه بدن و ازش استفاده كنيم.




    کتاب های پیشنهادی :

    نیروی حال اثر اکهارت تول
    قدرت عادت اثر چالز دوهیک
    ایین دوست یابی اثر دیل کارنگی
    انگشتان ثروت ساز اثر مارگارت ام. لینچ
    ویرایش توسط John D. Rockefeller : 11-01-2021 در ساعت 02:44

    آن شب خوش را به سادگی نپذیر پیری را نابود و در انتهای روز طغیان کن ، طغیان کن علیه مرگ روشنایی ، اگرچه خردمندان در نهایت تاریکی را حقیقت میدانند ، زیرا که کلامشان به نبود روشنایی انجامیده ، اما آنها آن شب خوش را به سادگی نپذیرفته اند ، طغیان کن ، طغیان کن علیه مرگ روشنایی

  16. 10 کاربر برای این پست سودمند از John D. Rockefeller عزیز تشکر کرده اند:


  17. #199

    ERIC_TRADER آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Jun 2021
    نوشته ها
    549
    تشکر
    793
    2,635 بار در 553 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 55 پست
    برچسب زده شده
    در 2 تاپیک
    سلام به دوستان عزیزم خسته نباشین

    دوستان کتاب طبیب خود باش که استاد معرفی کرده بودند من دیدم زیاد خوانا نبود هزینشو دادم کلشو برام تایپ کنن .


    کتاب طبیب خود باش( دانلود کنید و چاپ کنید خیلی کتاب ارزشمندی هست)

    https://s21.picofile.com/file/844337...D8%B4.pdf.html
    ♥ NEVER GIVE UP ♣

    .Maybe it was your time to lose
    .lose? i dont lose . I WIN , thats my job , thats what i do

  18. 10 کاربر برای این پست سودمند از ERIC_TRADER عزیز تشکر کرده اند:


  19. #200

    sara.sat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    Aug 2020
    نوشته ها
    840
    تشکر
    8,492
    7,934 بار در 858 پست از ایشان تشکر شده است
    یاد شده
    در 161 پست
    برچسب زده شده
    در 2 تاپیک
    نقل قول نوشته اصلی توسط GOWLD_TRADE نمایش پست ها
    سلام به دوستان عزیزم خسته نباشین

    دوستان کتاب طبیب خود باش که استاد معرفی کرده بودند من دیدم زیاد خوانا نبود هزینشو دادم کلشو برام تایپ کنن .


    کتاب طبیب خود باش( دانلود کنید و چاپ کنید خیلی کتاب ارزشمندی هست)

    https://s21.picofile.com/file/844337...D8%B4.pdf.html


    سلام
    وقت بخیر
    بسیار بسیار لطف کردید
    ممنونم
    ای تو در کشتی تن، رفته به خواب
    آب را دیدی... نگر در آب، آب

    آب را آبی است کو می راندش
    روح را روحی است و می خواندش

  20. 6 کاربر برای این پست سودمند از sara.sat عزیز تشکر کرده اند:


اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 6 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 6 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •